Yahoo Messenger News

Politik
News Update :

Dah dah lah jilat kaki pemimpin

Ahad, 4 Mei 2014

Sokong bagai nak rak,masuk lubang tak per,masuk longkang tak per,singkat kata,semua boleh dilakukan asalkan demi pemimpin-pemimpin dalam parti yang dicintai dan disayangi.

Ada parti yang memperjuangkan bangsa,adari parti kononya berlandaskan Agama dan macam-macam lagilah jika mahu di fikirkan.

Hari ini,ramai yang sedar segala apa yang dilakukan selama ini  mereka hanya dianggap penukul dan paku yang boleh hempok bila-bila,sama ada siang oleh malam oleh pemimpin,manakala hasilnya dikaut oleh pemimpin sehingga pecah perut atau perutnya sampai kelantai.

Bagi yang telah sedar tak mungkin lagi mereka akan melakukan kelakuan hamba abdi kepada tuannya,kerana sedar yang diri hanya dijadikan alas tempat pijak tapak kaki para pemimpin menuju bagi mendapatkan kuasa dan harta.

Sedarlah wahai umat,jangan perhambakan diri pada pemimpin yang konon bertanggungjawab dan sebagainya,kerana yang rugi adalah kita.

Dalam susana mencari kuasa dan harta,orang macam kita inilah dilembu dan di kambingkan oleh pemimpin kerana mereka tahu RM50 sudah boleh dihambakan tidak kira masa sama ada sianag dan malam,sehingga sanggup berbalah sesama bangsa dan agama.

Apabila berlaku sesuatu semasa diri berkerja untuk mereka,sudah tentu para pemimpin akan melawat sekali dua sambil memberi bantuan,selepas itu mampus pun depa tak pedulu lagi.

Memadailah dengan sikap sederhana,kalau pemimpin senyum kita senyumlah,namun cukuplah mencium tangan sehingga seperti mahu jilat,kerana itu yang rugi adalah diri.







Share this Article on :

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© Copyright Fatamorgana Cyber 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.